Extreta de: El Confidencial

Spotify és un servei de transmissió de música que ofereix als seus usuaris milions de cançons, podcasts i vídeos d’artistes de tot el món. L’empresa va ser fundada per Daniel Ek i Martin Lorentzon i va entrar al mercat l’any 2006.

Quan s’apropa el final de l’any, una de les pràctiques més habituals a xarxes socials com Instagram és recapitular i reflectir el viscut. Per això, la principal plataforma de reproducció d’àudio disposa de la funció ‘Wrapped 2021’ que, a través de l’app mòbil, ofereix conèixer els gèneres, artistes, cançons i podcast més escoltats al llarg d’aquest últim any. Tanmateix, inclou una playlist personalitzada per a cada consumidor on pots descobrir, escoltar i descarregar les cançons i artistes més escoltats.

El seu servei des d’un principi va ser un èxit i va cridar l’atenció als seus oients. Fet que es tradueix en l’aplicació més descarregada amb un total de 1.000 milions de baixades en dispositius Android.

Respecte a les novetats d’aquest any, s’inclouen diferents característiques com ‘La Película’, que aparella les cançons amb escenes clàssiques de pel·lícules que representen a l’usuari; ‘Tu aura musical’, un expert visualitza l’aura sonora de cada usuari basant-se en els seus dos millors estats d’ànim; i ‘Dos verdades y una mentira’, un joc interactiu. A més els veritables fanàtics també podran accedir a contingut multimèdia exclusiu d’artistes seleccionats.

Pel que fa als consumidors, la majoria són ‘millennials’. Els usuaris d’entre 18 i 24 anys suposen el 26%, i d’entre 25 i 34 anys el 29%. Tot i això, els majors de 55 anys suposen un 19% d’oients, fet destacable si es té en compte que d’entre els 35 i els 44 sumen un 16% i d’entre els 45 i els 55 un 11%.

L’audiència escolta una mitjana de 41 artistes diferents setmanalment. Per aquest motiu, Spotify sorgeix com una plataforma que ofereix una major capacitat de descobriment d’artistes i cançons fent connectar-se amb un públic més ampli de forma senzilla i fàcil.

Spotify disposa de diferents serveis gratuïts, però també prèmium amb diferents tipus de quotes com la d’estudiants, familiar, etc. L’aplicació té 345M d’usuaris actius mensualment i 158 milions de subscripcions prèmium. Aquests últims no han parat de créixer des de 2015, any que tan sols tenia 18 milions. Per tant, aquestes dades es remeten a què el model de negoci de dirigir-se tant a usuaris gratuïts com a prèmium individualment, és una fórmula de gran èxit.

Ets capaç de respondre aquest Quiz sobre què ha sonat aquest 2021?

Artículo anteriorUn any més el Nadal enlluerna Barcelona
Artículo siguienteLa crisi migratòria s’agreuja a la frontera de Bielorússia amb Polònia