«No havia vist mai a ningú conduint el vehicle que hi ha dibuixat a terra»

Relat fictici

Un grup de veïns assegura haver-se trobat una persona en bicicleta utilitzant el carril bici del carrer Biada, a Mataró, un mes després que l’Ajuntament iniciés la seva construcció. Segons les declaracions dels assistents, «és un acte històric». L’home anava amb un estrany uniforme, molt ajustat i amb un casc foradat; i amb un vehicle de dues rodes igual al que hi ha dibuixat a l’asfalt de la carretera: «el noi ens va dir que era una bicicleta, quan es va aturar per dir-nos-ho ens vam espantar molt».

La incertesa davant els ciclistes es deu a la nul·la afluència d’aquestes voreres pedalables de Mataró. La ciutat comptava, el juny del 2021, amb un total de 6.500 metres de carril. A partir del juliol del mateix any, com s’esmenta a la web de la institució, es va començar la construcció de 8.500 metres més. Quinze kilòmetres que, avui dia, segons les estimacions dels ciutadans, estaran en desús i envairan els carrils per la resta de vehicles.

En aquest projecte d’ampliació de vies ciclistes per arreu de la ciutat, a manera de fer-la més sostenible i que tothom pugui circular-hi en bicicleta, s’han instal·lat carrils al cementiri i a l’hospital. «Ara, per anar a enterrar els morts, els familiars podran fer servir les bicicletes i si volen, per evitar la despesa del cotxe funerari, podran portar un tàndem pel conductor i el cadàver» assegura l’alcalde David Bote.

D’altra banda, els organitzadors de la volta ciclista a Catalunya han proposat al consistori municipal la possibilitat de fer una etapa sencera a la ciutat que passes per l’anella ciclista, després que quedessin embadalits amb «la magnífica infraestructura». Aquesta etapa passaria per vies emblemàtiques que s’han vist afectades. Anar amb cotxe serà més complicat que no suar al No N’hi Ha Prou. A més, tindria 5 punts d’avituallament situats durant tot el recorregut.

L’alcalde, molt criticat per la població, diu que espera que a partir de l’any 2030 a Mataró només s’hi pugui circular en bicicleta i patinet elèctric. L’objectiu de David Bote és convertir la ciutat en la capital mundial de vehicles de dues rodes. Tot i això, la població creu que es tracta d’una capgrossada més del PSC, partit governant, que convertirà Mataró en un mem altra vegada.

Artículo anteriorNo hay tiempo pero lo seguimos perdiendo: el fracaso de la COP26
Artículo siguienteSangre joven para un nuevo Barça