L’algoritme de les xarxes socials no és l’única clau que ajudarà els periodistes a adaptar-se a elles: conèixer què vol la teva audiència també és un factor molt important
Carla Muñoz de la Torre, Júlia Oró Escolà, Martina Sánchez Martinez i Naia Uroz Herrero.
La figura del creador de contingut ha nascut entre la figura dels periodistes a causa del canvi dels hàbits de consum informatiu en la societat. D’això han parlat avui les periodistes esportives Iris Miquel, Giovanna Mapelli i Mireia Sanz, a la XIV jornada de Viajes, comunicación y aventura sobre com ha canviat la manera de narrar i difondre el futbol, el llenguatge i com analitzen el periodisme esportiu en el seu dia a dia.

El món del periodisme esportiu viu una transformació a causa dels canvis en el consum, i això, segons Iris, es pot veure com una amenaça o una oportunitat. La immediatesa informativa és un dels principals problemes en el món del periodisme i aquesta urgència a l’hora de publicar posa en risc la verificació d’informació que pot comportar greus problemes en els mitjans. A més, al futbol la línia entre informació i entreteniment cada vegada és més fina i la periodista defensa un equilibri entre rigor i dinamisme.
L’adaptació a les xarxes socials és una necessitat. L’elevat consum de vídeos curts és una evidència i per la Mireia Sanz “és impensable fer una crònica després d’un partit”, per la qual cosa ho fan directament a les xarxes del mitjà. La proximitat que permeten les plataformes ha generat comunitats i vincles que abans no existien, i és un punt a favor poder conèixer la teva audiència des de prop.
Les tres periodistes coincideixen que el món del futbol continua sent altament masculinitzat, i com a dones sovint han hagut de mostrar el triple per ser considerades vàlides. “Sembla que un home neix sabent de futbol” critica la Mireia. Malgrat això, asseguren que s’ha de continuar treballant amb rigor i constància per trencar els estereotips des de dintre.
Enllaç a la cobertura en directe: XIV JORNADA VIAJES, COMUNICACIÓN Y AVENTURA – 24liveblog
Aquests són exemples dels diaris esportius que s’han adaptat a les noves formes de consum de continguts.



