El 20 d’octubre de 2015, el món del k‑pop rebia la nova aposta de JYP Entertainment; el grup femení TWICE, amb el llançament del seu primer EP The Story Begins i el senzill “Like OOH-AHH”. Aquest dilluns vint d’octubre, amb motiu del seu aniversari, repassem com han evolucionat fins a convertir‑se en un fenomen global.

Fotografia on es veu a les 9 integrants del grup Twice en concert.
Fotografia del grup TWICE actuant en directe. Feta per: 시간은금!

20 d’octubre de 2015: El debut de TWICE

El grup musical TWICE va néixer el 20 d’octubre de 2015. Ara fa deu anys, va ser format per JYP Entertainment a través del programa “SIXTEEN”. De les 16 concursants que hi participaven, finalment es van escollir 9 membres: Nayeon, Jeongyeon, Momo, Sana, Jihyo, Mina, Dahyun, Chaeyoung i Tzuyu. Aquell mateix dia, van debutar amb el miniàlbum The Story Begins i la seva cançó principal “Like OOH-AHH”, una combinació de pop, rock, hip-hop i R&B que va captivar el públic. En només cinc mesos, el videoclip va superar els 50 milions de reproduccions, convertint-se en el debut més vist d’un grup de K-pop. Així va començar la trajectòria d’èxit de TWICE, que ràpidament va guanyar una gran base de fans coneguda com ONCE i va consolidar-se com una icona del K-Pop modern.

Per entendre l’evolució del grup al llarg dels anys, hem preparat una línia del temps interactiva que recull els moments clau de la seva trajectòria: des del debut amb Like OOH-AHH fins a la seva gira mundial actual.

TWICE fa el gran salt amb Cheer Up, el seu primer gran èxit viral

Només un any després del debut, TWICE va aconseguir el seu primer gran èxit massiu amb “Cheer Up”, llançada a l’abril de 2016. La cançó va arrasar a les llistes coreanes, es va convertir en un himne juvenil i va guanyar el prestigiós premi “Song of the Year” als Mnet Asian Music Awards de 2016.

Amb el seu “shy shy shy” viral i una coreografia encantadora, TWICE va captivar no només Corea del Sud, sinó tota Àsia.

De Corea al món: l’ascens meteòric de TWICE a les llistes globals

Amb el pas dels anys, TWICE ha deixat de ser només un fenomen asiàtic per convertir-se en un nom consolidat en l’escena musical global. La seva capacitat per adaptar-se als nous formats, connectar amb audiències diverses i evolucionar musicalment les ha posicionat com un dels grups femenins més influents del K-pop a escala internacional.

Cada nou llançament ha estat un pas més cap a la consolidació del seu èxit fora de Corea..TWICE ha aconseguit captivar audiències a plataformes globals com YouTube, Spotify i TikTok, on acumulen milers de milions de reproduccions.

A més del suport massiu del públic, també han rebut el reconeixement de la crítica. La banda ha aconseguit entrar diverses vegades a la prestigiosa llista Billboard 200, un assoliment reservat a molt pocs grups femenins de K-pop. Segons Billboard, TWICE és una de les formacions amb més àlbums col·locats al Top 10 de la llista mundial d’àlbums, una fita que demostra la seva capacitat per connectar amb un públic ampli i fidel arreu del món.

Un fenomen global en plena gira mundial

Actualment, TWICE no només triomfa amb nous llançaments, sinó que també omple estadis arreu del món. Amb la seva gira actual, “READY TO BE”, recorren diversos països d’Amèrica, Europa i Àsia, demostrant el seu poder global.

  • Corea del Sud – Incheon, 19 de juliol de 2025
  • Japó – Osaka, 26 de juliol de 2025
  • Macau (Xina) – Macau, 27 de setembre de 2025
  • Filipines – Bulacan, 4 d’octubre de 2025
  • Singapur – Singapur, 11 d’octubre de 2025
  • Malàisia – Kuala Lumpur, 25 d’octubre de 2025
  • Austràlia – Sydney, 1 de novembre de 2025
  • Taiwan – Kaohsiung, 22 de novembre de 2025
  • Hong Kong – Hong Kong, 6 de desembre de 2025
  • Tailàndia – Bangkok, 13 de desembre de 2025
  • Canadà – Montreal, 3 de març de 2026
  • Estats Units – diverses ciutats, des de gener de 2026
  • Portugal – Lisboa, 9 de maig de 2026
  • Espanya – Barcelona, 12 de maig de 2026
  • França – París, 16 de maig de 2026
  • Alemanya – Berlín, 23 de maig de 2026
  • Països Baixos – Amsterdam, 30 de maig de 2026
  • Regne Unit – Londres, 3 de juny de 2026

UNA TRAJECTÒRIA D’ÈXIT QUE NO S’ATURA

En gairebé una dècada de carrera, TWICE ha superat rècords, ha trencat barreres culturals i ha demostrat que un grup femení pot liderar l’escena global del K-pop. Amb milions de discos venuts, centenars de milions de reproduccions i una base de fans internacional fidel, TWICE s’ha convertit en un autèntic referent musical del segle XXI.

«If you’ve been done wrong, this is your song so turn it up.” 

Artículo anterior20 de octubre: el arte culinario español en el Día Internacional del Chef
Artículo siguiente‘Un fantasma en la batalla’ i la infiltració policial que quasi acaba amb ETA