Vista aèria Barcelona. (Alina Bussif)

L’Ajuntament de Barcelona llança la Opportunity Week, una promoció turística on participen més de 150 operadors que ofereixen descomptes en establiments hotelers, apartaments turístics, restaurants, comerços, mercats, transport i cultura. L’objectiu d’aquesta campanya és mantenir la màxima activitat prevista pels dies del Mobile World Congress (MWC) i minimitzar l’impacte econòmic de les cancel·lacions.

ALINA BUSSIF, estudiant de tercer de Periodisme

“Vine a Barcelona. Ara és el moment” és el lema d’aquesta setmana que es celebrarà del 23 de febrer al 1 de març. La intenció és que la Opportunity Week acompanyi a la Tech Spirit Barcelona que compta amb desenes d’activitats i centenars d’emprenedors, d’aquesta manera les dues iniciatives ajudaran a revertir una part dels efectes causats per la suspensió de la feria.

El govern municipal espera que la iniciativa no només atregui a congressistes i turistes, també vol que el públic barceloní aprofiti aquesta oportunitat, ja que els hotels oferiran jornades de portes obertes, descomptes en habitacions i menús de mig dia a preus tancats. Per exemple, l’Hotel W, més conegut com Hotel Vela, puja de categoria totes les reserves d’habitacions sense cap cost addicional i regala esmorzars als seus clients. A més, aplica descomptes del 30% en els seus tractaments de SPA. Durant el MWC de l’any passat, una habitació doble en aquest hotel costava 10.674€, i durant aquesta Opportunity Week la mateixa habitació val 800€.

Opportunity Week i Tech Spirit Barcelona ajudaran a revertir una part dels efectes causats per la suspensió del MWC

Sagrada Família. (Alina Bussif)

També, els apartaments turístics com Apartur apliquen descomptes fins al 20%. Els restaurants com Càtering Casanova, han dissenyat menús econòmics. Els museus municipals ofereixen 2X1, per exemple a la Sagrada Família, a la Casa de les Punxes i al MNAC, entre altres. I mitjans de transport com Renfe i Vueling ofereixen fins a un 35% de descompte des de punts nacionals, Londres, París o Roma amb destí a Barcelona. D’aquesta manera es pretén alleujar als sectors més afectats, que no demanaran cap indemnització per les cancel·lacions.

Aquesta campanya, coordinada per Turisme de Barcelona, ha sorgit després d’una reunió amb diversos operadors i agents econòmics de la ciutat. El president de Turisme de Barcelona, Eduard Torres, ha agraït la “ràpida resposta” de l’Ajuntament després de la cancel·lació del MWC. El primer tinent d’alcalde, Jaume Collboni, ha aclarit que la proposta neix perquè “Barcelona no baixi el ritme, no es pari, que mantingui i demostri el seu dinamisme, la seva capacitat econòmica i de proposta en l’àmbit de restauració, cultura i allotjament”.

Artículo anteriorSabadell modifica las tarifas de los autobuses urbanos
Artículo siguiente“¡Hazlo con tu smartphone!