
Xavi Ortuño, Iris Miquel, Mireia Sanz i Giovanna Mapelli a la XIV Jornada de Viatges, Comunicació i Aventura
La creadora de contingut futbolístic reflexiona sobre l’adaptació dels mitjans en el nou context comunicatiu
Jana Arpa, Pep Bàrbara, Salvador Bassó, Maria Berengué i Mariona Canals
El món del periodisme esportiu està vivint una gran transformació i això ha generat reptes al periodisme tradicional i, especialment, a les redaccions de tota la vida. L’auge de les xarxes socials i els nous hàbits de consum estan obligant els mitjans a evolucionar els seus formats narratius. Alhora, la urgència per publicar, la interacció contínua i una audiència cada vegada més exigent que busca crear un vincle amb el contingut i els redactors han trencat completament l’esquema comunicatiu clàssic.
La creadora de contingut futbolístic i periodista esportiva Iris Miquel juntament amb la periodista esportiva Mireia Sanz i l’analista de continguts esportiu Giovanna Mapelli han reflexionat sobre l’adaptació dels mitjans esportius en el nou context comunicatiu i els nous hàbits de consum de les audiències en la XIV Jornada de Viatges, Comunicació i Aventura celebrada aquest matí a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB).
Segons Miquel, aquest nou paradigma és una oportunitat, però, alhora, pot suposar una amenaça. Per exemple, un dels principals reptes és la necessitat de ser el primer a publicar la notícia, ja que aquesta urgència “posa en risc la funció del periodista de verificar la informació, fet que pot afectar a la credibilitat del mitjà”. Ara bé, tot i els canvis, la verificació i la contextualització continuen sent passos essencials de la rutina periodística.
Iris Miquel també ha destacat la confusió entre informació i entreteniment que cada vegada és més difícil de diferenciar, fet que impulsa l’ús de formats híbrids com quizzes per connectar amb l’audiència que, segons Miquel, “busca formar part del contingut”.

