Aitana més “Superestrella” que mai: sold outs, rècords i portada de diaris

Pau Navarro, Sergi Vila, Ana Prieto, Carla Rodríguez

revista imagen latina

Aitana, la cantant que va començar la seva carrera l’any 2017 al programa Operación Triunfo, està vivint un moment de màxima esplendor. La cantant, que va quedar segona al programa i va ser candidata a representar Espanya al festival d’Eurovisió l’any 2018, està més que consolidada com una de les grans superestrelles del pop actual. Després del llançament del seu primer documental, Metamorfosis Season, on va desvelar que havia passat per un moment personal difícil amb problemes de salut mental, va llançar el seu quart àlbum Cuarto Azul i la seva primera gira mundial. La cantant barcelonina ha superat totes les expectatives trencant rècords de vendes i aconseguint grans números a les plataformes de streaming.

Éxit en la venda d’entrades de Cuarto Azul World Tour

Les xifres de vendes trenquen rècords: 11 sold outs en 72 hores. La cantant barcelonina arrasa en vendes en la seva primera gira mundial, passant per quasi totes les comunitats autònomes de la península, les Illes Canàries i Balears, fins a arribar a l’altre costat de l’oceà Atlàntic. El seu èxit trenca fronteres i es converteix en tota una figura del pop internacional. 

Davant la gran demanda d’entrades, l’artista ha anunciat noves dates en els recintes més sol·licitats i emblemàtics d’Espanya. La cantant ha afegit dos shows a Barcelona, dos més a Madrid, un a València i un a Bilbao. En total té programats 25 concerts a Espanya i 6 a Llatinoamèrica. Una gran gira a l’altura de l’artista en la qual s’ha convertit.

Portada en els principals diaris d’Espanya

Aitana no només ha arrasat amb la seva gira Cuarto Azul World Tour, sinó que també ha acaparat les portades dels principals diaris d’Espanya: El País, El Mundo, La Razón i l’ABC. Les portades amb l’anunci de la seva nova gira han revolucionat les xarxes socials, apreciant aquest moviment com una estratègia de l’equip d’Aitana per arribar a tots els públics: fins i tot les generacions més grans veuran la cara de la cantant quan vagin al quiosc a comprar el seu diari habitual. A més, els fans no només han recolzat aquest moviment d’Aitana a les xarxes socials, sinó que han comprat els diaris en físic per poder tenir un record de l’anunci de la gira. 

“Superestrella” Top 2 d’Espanya a Spotify

La cançó «Superestrella«, inclosa en el seu últim i exitós àlbum “Cuarto Azul”, llençat el maig de 2025, està arrasant a les plataformes digitals i s’ha situat al número dos de Spotify Espanya, consolidant-se com una de les cançons més escoltades del moment. Amb més de 26 milions de streams acumulats globalment i el seu èxit a les ràdios nacionals, «Superestrella» consolida a Aitana com una de les cantants pop més importants en l’actualitat. 
A més, Aitana ha aconseguit arribar a connectar amb el públic de les xarxes socials gràcies al trend de la cançó. Milers d’usuaris han participat en el ball, incloent-hi a personatges públics amb milions de seguidors, com Ibai o Plex, que van publicar fa dos dies un TikTok viral junts amb «Superestrella».

Artículo anterior Espanya afronta el seu llegat franquista
Artículo siguienteOdi, rebuig i mort: la ruta dels immigrants cap a una Espanya idealitzada